مقایسه رمپ سرگیر و غلط با رمپ درست و غیرسرگیر
۲۳
آذر
📌 طبق ضوابط مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان :
حداقل ارتفاع آزاد در ورودی و خروجی خودرو (رمپ پارکینگ متوسط) ۲٫۱۰ متر الزامی است.
این ارتفاع باید بهصورت واقعی و مؤثر از کف تمامشده رمپ تا پایینترین نقطه سقف یا تیر تأمین شود .
عدم رعایت شیب مناسب در ابتدا و انتهای رمپ (حداکثر ۱۰٪ در یک متر اول و آخر) باعث کاهش ارتفاع آزاد و در نتیجه سرگیر شدن رمپ خواهد شد؛ موضوعی که متأسفانه در بسیاری از پروژهها نادیده گرفته میشود.
کنترل سرگیری یا غیر سرگیری رمپ ساختمان باید توسط مهندس ناظر معماری انجام گردد.
▶️ برای آشنایی دقیقتر با پارکینگ متوسط و بند مربوطه در مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان و توضیح تصویری 2 پروژه فوق ، حتماً فیلم کوتاه زیر را مشاهده کنید … 👇👇
پروانه گرفتن لازمه ولی کافی نیست؛ آشنایی و تسلط کامل با وظایف مهندسین ناظر و مجری از ارجاع تا پایان کار اولین گام جدی برای حضور شما در دنیای واقعی مهندسی است👇👇
✅ دورههای ما تا امروز رضایت بینظیری از سمت مهندسین ناظر و مجری داشته.
🎥 خودتون نظرات شرکتکنندهها رو ببینید:
ما برای مهندسین ناظر، دو دورهی فوقالعاده کاربردی آماده کردیم که نتیجه سالها تجربه میدانی و بررسی دقیق چکلیستها، خطاها و روند اجرایی پروژههای ساختمانیه :
👆 برای دیدن جلسات رایگان، تیتر تمام جلسات و سرفصل ها و جزئیات بیشتر روی پک مورد نظر کلیک کنید.
👆 برای دیدن جلسات رایگان، تیتر تمام جلسات و سرفصل ها و جزئیات بیشتر روی پک سازنده مسلح کلیک کنید.
هنوز حساب کاربری ندارید؟
ایجاد حساب کاربری